Fitmanager

De Werkplaats Joure maakt gebruik van Fitmanager. Via dit programma sluit je heel gemakkelijk je abonnement af en heb je alles zelf direct online inzichtelijk. Via Fitmanager plan je de lessen die je wilt volgen zodat je gegarandeerd een plekje hebt en wij weten dat je komt.

In 6 stappen leggen we je graag uit hoe jij jouw persoonlijke Fitmanager account in gebruik kunt nemen en de app kunt installeren. Heb je vragen horen we het uiteraard graag van je zodat we je verder kunnen helpen.

Veel gestelde Vragen & Antwoorden

Heb je een vraag over Fitmanager, of loop je ergens tegenaan?
We hebben de meest voorkomende vragen verzameld, mogelijk helpt dit jou meteen al verder.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Mail dan naar info@werkplaatsjoure.nl

Hoe kan ik zien hoeveel lessen ik in kan plannen?

In je Fitmanageraccount staat een getal. Dit is het jaar tegoed passend bij je lidmaatschap.
Bijv. 46 credits bij een lidmaatschap van 1x in de week en 92 credits bij een lidmaatschap voor 2x in de week.

Wanneer wordt mijn les van mijn tegoed afgeschreven?

– Als je hebt gekozen voor een vaste voorkeursles, heb je dat aan ons doorgegeven en hebben wij je achter de schermen aan een vaste groep toegevoegd. Op die manier ben jij altijd gegarandeerd van een plek in een specifieke les. Wanneer de periode van ‘vrij uitschrijven’ is verstreken (3 uur voorafgaand aan de les) wordt de les van het tegoed afgeschreven.

– Als je hebt gekozen voor een flexibel lidmaatschap of een strippenkaart, is er geen vaste les voor je gereserveerd.
Je maakt dan je eigen planning. Zodra je zelf een les inplant, wordt deze meteen van je tegoed afgehaald, ook als deze datum in de toekomst ligt. Op deze manier kun je altijd zien hoeveel lessen je nog in kunt plannen tot het einde van de tegoed periode.

– Wanneer je naast je vaste wekelijkse les een inhaallessen inplant en/of lessen reserveert tijdens een vakantierooster, worden deze ook meteen in mindering gebracht op je lestegoed.

SAMENGEVAT

Alle lessen die jij zelf handmatig inplant worden direct van je tegoed afgehaald. Alle lessen die automatisch voor je ingeroosterd zijn, worden verwerkt op de dag van deelname (na het vestrijken van het ‘vrije uitschrijven'(3 uur voorafgaand aan de les).

TIP: Je kunt altijd in je Fitmanager account terugvinden wanneer je hebt deelgenomen aan lessen én welke lessen er voor de toekomst voor je ingeplant staan. Zo heb je altijd een actueel overzicht van wat je eventueel nog (extra) in kunt plannen.

Wat gebeurd er als ik me afmeld voor een les?

Wanneer je je op tijd (3 uur voor aanvang van de les) afmeldt, komt jouw naam niet meer voor in het deelnemersoverzicht en wordt de les ook niet van je tegoed afgeschreven.
Wanneer je je binnen 3 uur voor aanvang van de les afmeldt of dit bent vergeten, registreert de docent dat je niet aanwezig was en wordt de les in mindering gebracht op je lestegoed.

Hoe zit dat nou met mijn lestegoeden?

In tegenstelling tot bij veel andere yogascholen, waar je gemiste lessen binnen dezelfde week of binnen dezelfde maand op kunt maken, bieden wij je maar liefst een heel (kalender)jaar de tijd om gemiste lessen alsnog in te halen.
Hiermee bieden we een grotere service aan onze leden. Bij inschrijving als lid wordt dit altijd meegegeven en ook in onze Algemene Voorwaarden staat dit opgenomen, zodat we hier nooit misverstanden over kunnen krijgen.
Pas ná dat jaar vervallen niet opgemaakte tegoeden, maar krijg je ook meteen weer een nieuw jaartegoed.

Moet ik wachten met inplannen van lessen voor de periode die na mijn huidige lestegoed ligt?

Ja, je kunt alleen lessen inplannen in de periode waarin jouw lestegoed geldt.

Wat gebeurd er met mijn lestegoed als ik mijn lidmaatschap beëindig?

Als je besluit om op te zeggen, loopt je lidmaatschap af na de eerstvolgende kalendermaand.
Ook wordt gekeken op hoeveel lessen je daadwerkelijk recht zou hebben gehad in die periode.
Mocht het zo zijn dat je op het moment van beëindigen meer lessen hebt gevolgd dat het tegoed over die periode, worden deze extra gevolgde lessen als losse lessen in rekening gebracht.
Eventuele gemiste / inhaallessen kun je nog gebruiken tot aan de einddatum van je lidmaatschap.

Wat kan ik doen als mijn lestegoed al op is voor afloop van het (kalender)jaar?

Je kunt dan losse lessen bijboeken via het lesrooster en deze meteen via iDeal afrekenen. Zodra je nieuwe lestegoedperiode weer ingaat, maak je automatisch weer gebruik van dat nieuwe tegoed.

Hoe werkt de wachtlijst?

Wanneer een les het maximaal aantal aanmeldingen heeft, kun je je aanmelden voor de wachtlijst.
Zodra iemand zich voor deze les afmeldt, krijgen alle mensen op de wachtlijst een bericht via de App (zie hieronder)
Je kunt dan aangeven of je (alsnog) deel wilt nemen aan de les. De eerste die zich dan aanmeldt, krijgt de beschikbare plek. Heb je inmiddels andere plannen? Geen probleem, dan negeer je het bericht en hoef je niets te doen.

Fitmanager App

We adviseren iedereen om de App te downloaden op je smartphone. Via de App kun je je makkelijk aan- en afmelden voor lessen, maar ook wanneer een les bv onverhoopt geannuleerd wordt, zie je dat onmiddellijk in het scherm van je smartphone en ben je direct op de hoogte. Ook handig als je ergens geen toegang hebt tot je email, of deze niet regelmatig kunt controleren.

Maar hoe kan ik dan via de Fitmanager App zien welke docent lesgeeft?

De app geeft in eerste instantie alleen de belangrijkste zaken weer in het rooster, zoals tijdstip, locatie en type yogales.
Wil je toch eerst liever zien welke docent de les geeft?
 Klik dan rechtsonderin de App op de 3 puntjes (Meer).
 Er verschijnt dan een menu, waarna je klikt op ‘Log in op Fitmanager.com’
 Rechtsbovenin zie je 3 streepjes, daarmee ga je naar het menu
 In het menu kies je voor Kalender en je hebt het volledige overzicht.

Terug naar Lesrooster